عشق کودکان – تقدیم به همه ی مادرانی که کودک ۱ تا ۲ ساله دارند.

۷ نشانه ی عشق کودک نوپا به مادر  (۱ تا ۲ سال )

 کودک آینه ی صورت شماست: احساساتی که در چهره ی شما نمایان می شود زودتر از ویروس جدیدی که در مهد کودک است به کودکتان سرایت می کند. به همین دلیل معمولا وقتی لبخند می زنید او هم لبخند می زند یا وقتی سرآسیمه هستید او هم دلواپس به نظر می رسد. این حالت آیینه وار از دوره ی نوزادی شروع می شود اما از ۹ تا ۱۸ ماهگی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

 برای عکس العمل نشان دادن از شما نشانه می گیرد: فکر می کنید اگر کودک یکساله شما در آشپزخانه ببیند که فیلی در حال نیمرو درست کردن است چه واکنشی نشان می دهد؟ بی بر و برگشت به شما نگاه می کند. برای کوچولوی شما دنیا می تواند جایی عجیب و گیج کننده باشد ولی وقتی می خواهد برای چیزی مفهومی بسازد به عکس العمل شما نگاه می کند. او شما را دوست دارد و به افکار شما اعتماد می کند.

رفتار شما را رونویسی می کند:  آیا کودکتان هیچ وقت سعی کرده با کلیدهای شما در را باز کند؟ یا مثل شما جلوی آیینه بایستد و مثلا موهای خود را مرتب کند؟ تقلید، مخلصانه ترین شکل تملق است – اما در مورد کودکان، تقلید شکل خالصانه ای از احترام و عشق نسبت به شماست.

 با شما در تعامل است : کشمکش هایی  که از همان ابتدای کودکی شروع شده، حالا کم کم مشکل تر و پیچیده تر می شود. کودک می خواهد به درخواست های  شما به روش خود و طبق نظر خودش پاسخ دهد و در عین حال به عکس العمل شما نسبت به رفتارش توجه می کند. این یکی از نشانه های دلبستگی و اعتماد کودک به شماست.

شما برایش نقطه ی آسایش هستید: وقتی وارد محیط جدیدی می شوید ممکن است کودک چند لحظه از شما دور شود و محیط اطرافش را کاوش کند اما فورا برمی گردد و دامن شما را می چسبد. این یکی از نشانه های محکم اعتماد و دلبستگی او به شماست. آغوش شما برای او مکانی اطمینان بخش و ایمن است که می تواند هر لحظه به آن برگردد.

 اگر احساس خطر کند به شما پناه می آورد : در حالیکه با کودکتان در پارک قدم می زنید یک سگ بزرگ به شما نزدیک می شود. کودک بلافاصله دستانش را بالا می برد تا او را در آغوش بگیرید. او مطمئن است که به او کمک می کنید و این نشان دهنده عشق و اعتماد او به شماست.

 در موقع لزوم از شما دلداری می طلبد : وقتی کودک زمین می خورد ممکن است دستانش را جلو بیاورد تا شما ببوسید یا گریه می کند تا نوازشش کنید. او می داند که روی دلداری دادن های شما می تواند حساب باز کند و آنقدر به شما اعتماد دارد که در موقع نیاز اجازه می دهد به احساس نیازش پی ببرید.

 ترجمه : شیرین

برگرفته از سایت : www.affordablepapers.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.