در باره ما

با درود به همه ی دوستداران فرهنگ و هنر ایران ، مردان و زنان این سرزمین در گذشته و همچنین در روزگار کنونی نشان داده اند که می توانند در عرصه فرهنگ و هنر سخنی در خور به جهانیان عرضه کنند. یکی از زمینه های اثر گذار و شکل دهنده شخصیت افراد در جامعه، رسانه های دیداری و شنیداری هستند که کودکان در دوره رشد خود با آنها ارتباط دارند. بی تردید شخصیت های کارتونی و سینمایی جهان مدرن اکنون نقش برتر را در ذهن کودکان سراسر جهان بازی می کنند. با توجه به ادبیات فولکلور بسیار قوی ایران اگر  آنها را در غالب رسانه های نوین به زبان و شیوه امروزی عرضه کنیم آنگاه می توان امید داشت شخصیت های برگرفته از فرهنگ پربار گذشته مان در غالب کاراکتر های امروزی نقشی در کنار دیگر شخصیت های هنری و فرهنگی جهان مدرن داشته باشند و چه بسا بتوان همچون هنر سینمای کشورمان دستاوردی در خور نیز به جهان عرضه کرد. موسسه فرهنگی دیجیتال  ” ویستامهر آفرید ” بر آن است با یاری زنان و مردان فرهیخته و دوستداران سربلندی فرهنگ و هنر کشورمان و همچنین جوانان متخصص  محصولاتی فاخر و درخور گروه سنی الف(دوره پیش از دبستان) را  تولید و عرضه کند. همانگونه که می دانید دوره تا پیش از دبستان نقشی بسیار مهم در شکل گیری شخصیت آینده افراد دارد. دوره ای است پر شور و بهاری که هر ماه  شما شاهد دگرگونی و پیشرفت ذهنی و شخصیتی فرزندتان هستید. با آگاهی از سیر  این دگرگونی ها می توان با ارایه محتوا های آموزشی در غالب رسانه سرگرمی علاوه بر کمک به یادگیری بهتر مهارت های رفتاری ، گفتاری ، دیداری و شنیداری کودک را با فرهنگ و ادبیات کشورمان آشنا و مانوس کرد. هدف ما در این وبلاگ طرح نقش رسانه های دیداری و شنیداری ، موسیقی ،کتاب ها و اسباب بازی های مناسب در کمک به رشد درست و طبیعی کودک است . همچنین، می کوشیم برگزیده های فولکلور ایرن و جهان  در زمینه های داستان ، موسیقی ، جشن ها و بازی های محلی را به خوانندگان بشناسانیم.

در باره نام ویستامهر 

ویستامهر از دو بخش ساخته شده است . ویستا که هم ریشه اوستا است به معنای دانش ، فرهنگ و مهر به معنای خورشید است. از اینرو ، معنی نام ویستامهر یعنی خورشید دانش . از آنجایی که از لحاظ آماری بیشتر نام های ایرانی با پسوند مهر پسرانه هستند ویستامهر نیز نامی پسرانه است مانند رادمهر ، شادمهر و آریامهر . این نام در ثبت احوال تهران نیز برای نخستین بار ثبت شده است.

The origin of name Vistamehr 

Vistamehr is an Iranian boy name and have two parts : Vista means science and mehr means sun. so, vistamehr means the sun of science.

4 دیدگاه در “در باره ما

  1. باسلام و احترام
    من تصویرگر کتاب کودک هستم و تحصیلاتم نیز در این زمینه میباشد(کارشناس ارتباط تصویری) کارهایی هم در این زمینه برای بچه های مقطع دبستان انجام دادم(هم به صورت دستی هم دیجیتال). و بیشتر از همه علاقمند به انجام کارهایی با مضامین و موضوعات فرهنگ و هنر ایرانی هستم.موضوع پایان نامه ام نیز تصویرگری اشعار فولکلور برای کودکان بود.
    خیلی خوشحال خواهم شد که باشما همکاری داشته باشم
    قبلا از لطف و توجه شما سپاسگذارم

  2. با سلام
    من نویسنده انیمیشن هستم از اهواز، آیا امکان همکاری من از طریق اینترنت هست البته در زمینه نویسندگی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.