کارگاه آموزش انیمیشن سازی

کارگاه  آموزش انیمیشن سازی دو بعدی

صنعت انیمیشن ، دنیایی پرکشش و گیراست که بسیاری را مفتون خود کرده است.  این هنر علاوه بر زیبایی های ذاتی اش ، در رده پول ساز ترین صنایع جهان قرار دارد. بسیاری شیفته ی  صنعت انیمیشن سازی هستند ، دوست دارند در آن صاحب تخصص شده  و آن را به عنوان حرفه برگزینند.

ولی آیا می دانید:

– ساخت یک انیمیشن چه مراحلی دارد؟

– به چه دانش ها و تخصص هایی نیاز دارد؟

– از کجا باید آغاز کرد تا در مسیر درست قرار گرفت؟

– استعداد و علاقه شما در کدام یک از تخصص های مرتبط با ساخت انیمیشن است؟

– برای شروع از میان انیمیشن دو بعدی و سه بعدی کدام یک را باید برگزید؟

از عمر انیمیشن های سه بعدی تجاری حدود یک دهه می گذرد . با این حال هنوز  بیشتر شاهکارهای سینمای  انیمیشن   دو بعدی هستند  . ساخت انیمیشن های سه بعدی با کیفیت نیاز به یک تیم حرفه ای متشکل از متخصصان مختلف در زمینه های طراحی کاراکتر ، طراحی صحنه ، بافت ، رنگ آمیزی ، نور پردازی ، دوربین و  جلوه های ویژه دارد. این مجموعه با هدایت کارگردان و مدیر تولید با تجربه و  حرفه ای به همراه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری  گران قیمت می توانند یک انیمیشن قابل قبول تولید کنند.

در تولید انیمیشن های دو بعدی با امکانت سخت افزاری و نرم افزاری کوچک تر می توان با تکیه بر داستان ، سناریو و موسیقی خوب  و  از همه مهمتر خلاقیت هنرمندانه  فیلم های انیمیشن ارزنده و پر مخاطبی را ساخت . از اینرو،  انیمیشن دو بعدی می تواند آغازی هیجان انگیز برای شیفتگان ورود به این دنیای پرهیجان و رنگارنگ  باشد.

برنامه ها و نرم افزار های گرافیکی  گوناگونی  برای ساخت انیمیش دو بعدی وجود دارد . ما د ر کارگاه از  نرم افزار پیشرفته  ” انیمه استودیو ” ( anime studio ) که برنامه ای کامل و قدرتمند برای آفریدن فیلم های انیمیشن با کیفیت است ، بهره می گیریم.  این برنامه همه ابزارهای لازم برای طراحی زمینه ، طراحی کاراکتر و همچنین انیمیت کردن آنها را دارد.

موسسه ویستامهر آفرید، از این نرم افزار برای ساخت انیمیشن استفاده کرده است. با توجه به تجربه های ارزنده به دست آمده ، این موسسه قصد دارد این تجربه ها را در غالب  کارگاه های آموزشی عملی و نظری در اختیار کارآموزان  قرار دهد.

در طول دوره کارگاه هنرجو به شیوه ای صد در صد عملی و پروژه محور  اندک اندک با محیط نرم افزار آشنا شده و به آن خو می گیرد. پس از چند جلسه که هنرجو به نرم افزار و ابزار های آن مسلط شد ، تیمی متشکل  از طراح ، تصویر ساز ، استوری برد نویس و کارگردان به وی کمک می کند تا آموخته های خود را برای ساخت یک انیمیشن کوتاه و در یک پروژه  واقعی به کار گیرد .

همچنین کسانی که پروژه انیمیشن یا گرافیک دراند می توانند با حضور هفته یک جلسه در کارگاه و در پایان دوره پروژه دانشجویی شان را با کمترین هزینه انجام دهند.

در پایان این کارگاه های آموزشی از میان هنرجویانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند افراد خلاق و شیفته این هنر برگزیده خواهند شد. برگزیدگان در پروژه های ساخت انیمیشن به همکاری دعوت شده و پس از گذراندن  یک دوره کوتاه کارورزی در محیط واقعی پروژه با اصول کار تیمی نیز آشنا و به عنوان انیماتورحرفه ای با موسسه ویستامهر همکاری خواهند کرد.         telegram_textبرای پیوستن به کانال ویژه هنرمندان و متخصصان ساخت انیمیشن در تلگرام به شماره ۰۹۱۲۴۲۴۴۵۸۵ پیام بگذارید .

تماس با ما : ۸۶۰۳۷۷۹۳

workshopکارگاه آموزش انیمیشن سازی

 

مقدمه :

الف) مراحل ساخت انیمیشن

۱) داستان ، سناریو

۲) استوری برد

۳) طراحی صحنه و کاراکتر ها

۴) رنگ آمیزی صحنه و کاراکتر ها

۵) انیمیت کردن بر اساس استوری برد

۶) کامپوزیت ، نورپردازی و جلوه های ویژه

۷) آهنگ ، اگر انیمیشن موزیکال باشد معمولا قبل از انیمیت کردن ساخته می شود

۸) صدا گذاری

۹) پیراست نهایی و سپس تدوین

ب)  ساختار و مبانی کار انیمه استودیو

سر فصل ها ی کارگاه آموزش انیمیشن

۱) رسم شکل در انیمه استودیو

۱-۱) ابزارهای رسم شکل

۲-۱) شکل های ساده

۳-۱) شکل های پیچیده

۴-۱) جوش دادن نقاط

۵-۱) چینش لایه ها

۲) رنگ آمیزی شکل ها

۱-۲) ابزارهای رنگ آمیزی

۲-۲ ) تغییر ضخامت و رنگ آمیزی لبه ها

۲-۳) پنهان کردن لبه ها

۳-۳) افکت های رنگ آمیزی

۳) انواع روش های انیمیت کردن

۱-۳) انیمیت لایه ها                                                 ۴-۳) انیمیت راه رفتن پرندگان

۲-۳) انیمیت نقطه ها                                               ۵-۳) انیمت راه رفتن چهار پایان

۳-۳) انیمیت بن ها و کار با ابزار های بن                         ۶-۳) لب خوانی

۴) لایه ها و ابزرا های لایه

۱-۴) گروه لایه ها

۲-۴) لایه های تصویر

۳-۴) لایه های برداری

۴-۴) کلید لایه ها

۵-۴ ) لایه های صدا

۵) قابلیت های ویژه

۱-۵) بن داینامیک

۲-۵) فیزیک

۵-۳) مقید کردن بن ها

۴-۵) چرخه گذاری

۵-۵) ماسک لایه ها

پ) استوری برد و حرکت های دوربین

 

هنرجو همه تکنیک ها و روش های یاد شده در بالا را طی دوره با در گیر شدن در پروژه های عملی می آموزد.

آخرین نمونه کارهای تیمی هنرجویان 

انیمیشن ننه سرما و عمو نوروز  و  انیمیشن حاجی فیروز . از اینجا ببینید !

 

 

 

 

 

 

20 دیدگاه در “کارگاه آموزش انیمیشن سازی

    1. با درود

      کلاس ها به صورت کارگاه عملی برگزار می شود و تقریبا در طول سال همواره برقرار است . ساعت برگزاری کارگاه با هماهنگی هنرجو تعیین می شود. تعداد جلسه ها حداقل ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

      ۸۸۹۲۵۶۴۲
      خانم جمعی

  1. سلام من چند انیمیشن تا حالا درست کردم خیلی دوست داشتم با یک گروه نیز همکاری داشته باشم
    برای دیدن انیمیشن وبلاگ abdolahamiry.mihanblog.com
    همچنین یه سری هم به وبلاگabdolahamiry.blogfa.com
    ممنون می شوم اگه پاسخ بدهید

  2. باسلام
    احتراما”اینجانب با توجه به سوابق همکاری با استودیوهای صدابرداری مختلف و برخی کانونهای تبلیغاتی در تهران از سال ۱۳۸۱ و همچنین همکاری با شبکه رادیویی تهران ازسال ۱۳۸۹ تاکنون بعنوان گوینده و همکاری مستمربا گروه دانش شبکه چهارسیما بعنوان گوینده فیلمهای مستند صنعتی بدینوسیله آمادگی خود را جهت همکاری با شما اعلام میدارم .قابل ذکر است گویندگی در زمینه های مختلف اعم از خبر، مستند، تیزر و همچنین توانایی در خصوص اجراهای نمایشی وتیپ سازی صدا بخش دیگری از رزومه کاری اینجانب می باشد.
    باتشکر و سپاس
    سیدمحمد حسینی تهرانی
    ۰۹۱۲۲۱۱۳۳۲۸
    ۰۹۳۹۱۷۷۴۱۴۰

    Mo.hosseini@ikco.ir
    Mohammadtehrani41@gmail.com

    1. با سلام، شهر تهران . کارگاه ها عملی هستند و مربی با یک یا حداکثر دو نفر برگزار می کند . شما در طول دوره با کلیه مراحل ساخت انیمیشن آشنا می شوید ولی تمرکز آموزشی ما بر روی انیمیت کردن است.

      1. سلام
        کلا از زمان شروع دوره تا اتمام ان چقد طول میکشه و برای وارد شدن به بازار کار نیاز به چه چیزایی هست برای کسی که هیچ سررشته ای ندارد و تصمیم به یاد گیری این رشته رو دارد

        1. با سلام، طول دوره کارگاه ۱۲ جلسه و هر جلسه ۱٫۵ ساعت است . اگر هفته ای دو بار برگزار شود ۴۵ روز زمان می برد . کارگاه ها چون صد در صد عملی است با یک یا حداکثر دو هنرجو برگزار می شود و زمان اتمام بسته به نظر هنرجو و استاد وی دارد و هدف اصلی یادگیری مطالب دوره است .

          این کارگاه علاوه بر آموزش اصول انیمیشن دو بعدی شما را با دیگر تخصص ها و مبانی ساخت انیمیشن آشنا می کند . هنرجوی علاقه مند و کوشا در پایان دوره با دیدی باز و روشن می تواند با کمی تمرین و کار عملی بیشتر در هر تیم انیمیشن دو بعدی به عنوان انیماتور مشغول به کار شود .

          با احترام ، خسروی

  3. پسر من کلاس ششم و به انیمشن بسیار علاقه مند است . قبل از کارگاه با روش استاپ موشن و با کمک موبایل چند انیمیشن ساخته بود. ولی هیچ آشنایی با ساخت انیمیشن کامپیوتری و جزییات آن نداشت .
    در ابتدا ما تردید داشتیم با توجه به سن و سال پسرم این کارگاه می تواند مفید باشد یا نه . ولی در جلسه اول و شرح کامل مراحل آموزش و دیدن علاقه مندی بسیار پسرم ، مربی موسسه گفتند که می توانند ساخت انیمیشن کامپیوتری را به پسرم بیاموزند .
    اکنون پس از ۵ جلسه و با توجه به شیوه آموزش بسیار خوب موسسه پسرم مهارت های زیادی آموخته و هر روز نیز در حال پیشرفت است .
    سپاسگزارم

    1. سلام، ما در این کارگاه از برنامه انیمه استودیو برای ساخت انیمیشن دو بعدی بهره می گیریم .
      هدف این کارگاه در ۱۸ ساعت( ۱۲ جلسه ۱/۵ ساعته) آشنایی هنرجو با کلیه مراحل ساخت یک انیمیشن مانند داستان ، سناریو ، استوری برد و تصویر سازی دیجیتال و کسب تخصص و مهارت در انیمیت کردن است .
      بنابر این هنرجو ضمن آشنایی با تخصص های دیگر به طور ویژه در برنامه انیمه استودیو مهارت های انیمیت کردن و کار با ابزار ها را به دست می آورد و برای حرفه ای شدن فقط نیاز به کار در پروژه های واقعی را دارد .

      شماره تماس : ۸۶۰۳۷۷۹۳
      میدان فاطمی
      کانال اختصاصی تلگرام : ۰۹۱۲۴۲۴۴۵۸۵

  4. من لیسانس حقوق دارم و در یک دفتر حقوقی مشغول کار هستم . دو سال در ایتالیا نقاشی خوندم و اتود و طراحی دستی می زنم .
    علاقه زیادی به انیمیشن دارم . به همین دلیل مدت ها بود دنبال دوره های عملی برای انیمیشن بودم تا اینکه از برگزاری این کارگاه ها در موسسه ویستامهر مطلع شدم و با دوستم در آن ثبت نام کردیم.
    اکنون در حال اتمام دوره مقدماتی هستم و با توجه به شیوه آموزش خوب و عملی استاد خیلی چیزها در باره ساخت انیمیشن یاد گرفتم و امیدوارم بتونم در دوره پیشرفته آن نیز شرکت کنم.
    فقط کاش می شد برای کسانی مثل من که کل هفته شون پر است و فرصت کمی دارند مطالب کارگاه رو به صورت ویدیو نیز تهیه کرده و برای مرور در اختیار هنرجو می گذاشتید .
    ممنون

    1. ممنون از وقتی که برای اظهار نظرتان گذاشتید . پیشنهاد شما بسیار خوب است و حتما برای تولید این فیلم آموزشی بر مبنای درس های کارگاه برنامه ریزی می کنیم . بدین ترتیب دوستانی هم که در تهران نیستند می توانند از آن بهره ببرند .

      1. سلام ممنون میشیم اگه این اتفاق بیفتد. چون امثال من ک تهران نیستند اما علاقمند اند میتوانند این اموزش ها رو ببینند.

    1. سلام، تهران ، میدان فاطمی . لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۶۰۳۷۷۹۳ تماس بگیرید . همچنین در تلگرام با شناسه @vistamehr نیز می توانید مکاتبه کنید.

  5. سلام
    مى خواستم ببینم شهریه کلاس ها چقدره؟
    و آیا براى دخترى دوازده ساله قابل فهم است یا مهندسى خاصى دارد ؟
    من خیلى به انیمیشن سازى علاقه دارم ولى نمى دان ماز کجا شروع کنم

    1. سلام، بله ما هنرجویانی به سن شما هم داریم . کارگاه ها در حالت های تک نفره، دو نفره و چهار نفره برگزار می شوند . برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید
      ۸۶۰۳۷۷۹۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.