۷ نشانه ی عشق نوزاد به مادر ( ۱ تا ۱۱ ماهه)

۱- به چشمان شما خیره می شود : نوزادان نگاه کردن به چهره ها را دوست دارند و شما  چهره ی محبوب او هستید. این زل زل نگاه کردن پر از احساسات ، بخشی از غریزه ی بقا است که در نوزاد وجود دارد تا بتواند عشق و توجه را از کسی که از او نگه داری می کند، جذب کند. اما این شروع عشق او به شماست. او دقیقا تشخیص داده که شما در زندگی او چه نقش مهمی دارید.

۲- بوی شما را تشخیص می دهد : بین یک دسته گل رز خوشبو و تی شرتی که بوی عرق شما را می دهد و با شیر لکه دار شده، نوزاد همیشه به طرف لباس شما بر می گردد. حتی نوزاد یک هفته ای، سرش را به سمت لباسی که با شیر مادرش نمناک شده است بر می گرداند. برای او هیچ بویی خوشبوتر از بوی شما نیست.

۳-  به شما لبخند می زند : اولین باری که نوزاد به شما یک پوزخند حقیقی و شگفت آور می زند یک لحظه ی جادویی است . با این کار به شما می گوید “دوستت دارم” .

۴- با شما حرف می زند : وقتی نوزاد صداهایی شبیه صدای بغبغو تولید می کند نمی خواهد با خودش حرف بزند بلکه برای جلب کردن توجه شماست. او این زبان ابتدایی را برای جذب شما به کار می گیرد ، چقدر جوابش را می دهید؟! از همین جا پایه ی گفت و گوهای واقعی آینده شکل می گیرد.

۵- دوست دارد همیشه نزدیکش باشید : در حدود شش ماهگی متوجه می شوید که کودک دوست ندارد از شما دور باشد. این یکی از نشانه های رشد دلبستگی او به شماست. مثلا وقتی از اتاق بیرون هستید  چهره در هم میکشد با گریه می کند، و وقتی بر می گردید لبخند می زند.    

۶- در همه حال به دنبال توجه شماست :  چه در یک روز تعطیلی شاد، یا  یک روز کسل کننده، در همه حال کودک به دنبال جلب توجه شماست و شما نیز به او دلبسته اید. این رفتار توجه دو جانبه نامیده می شود که معمولا از همان ماههای اول تولد شروع می شود اما نقطه ی اوج آن بین ۹ تا ۱۲ ماهگی است. این احساس نشانه ی این است که کودک مجذوب شما شده و میزان توجهی که به او دارید برایش ارزشمند است.   

۷- شما حامی او هستید: اگر در حضور یک فرد جدید کودک صورتش را روی سینه ی شما پنهان کرد تعجب نکنید. این رفتار طبیعی به این معنی است که شما را دوست دارد و اطمینان دارد که مراقب او هستید.

برگرفته از سایت : www.affordablepapers.com

ترجمه : شیرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.